Δημοκρατία και Συμμετοχή
Η δημοκρατία θα πρέπει να διαπερνά τις σχέσεις των υποκειμένων της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό), τον τρόπο λήψης αποφάσεων και τις μεθόδους διδασκαλίας. Τα παραπάνω θα πρέπει να προάγουν τις αξίες του σεβασμού, της ελευθερίας στη σκέψη και έκφραση, της αλληλεγγύης και της συνεργατικότητας.
Μια τέτοια πρακτική μπορεί να εμπεδωθεί μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες σχεδιασμού και εφαρμογής εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας που θα βοηθά την αυτορρύθμιση της σχολικής κοινότητα. Οι μαθητές θα πρέπει να ασκούνται μέσα από την καθημερινή ζωή στη δημοκρατία δια μέσου της αυτοπειθαρχίας και αυτορρύθμισης, του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα , της προώθησης της ιδέας του ενεργού πολίτη και της ενεργού συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το Αειφόρο Σχολείο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο κοινωνικής αποδοχής που θα επιτρέπει σε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν στη σχολική ζωή. Μπορεί να είναι ένας χώρος όπου θα υπάρχει σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και στις διαφορετικές πολιτισμικές μορφές. Είναι ένα σχολείο στο οποίο δίνονται ευκαιρίες για δημιουργική έκφραση, δίνεται χρόνος για αναστοχασμό, κατανόηση και αγάπη για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα. Μία σημαντική και άκρως θετική δράση σε ένα σχολείο είναι η εγκατάσταση μηχανισμού ελέγχου και συντήρησης όλων των δράσεων που έχουν γίνει και πρόκειται να γίνουν ώστε να επιτευχθεί η συνέχεια, ο σεβασμός και η συντήρηση όσων έχουν υλοποιηθεί. Έτσι δημιουργείται μια κουλτούρα υπεράσπισης και συνεχούς οικοδόμησης και όχι αποσπασματικών ενεργειών ή αποδόμησης του αλλότριου, που κυριαρχεί σήμερα σχεδόν παντού στην κοινωνία μας. Όλες οι παραπάνω διαδικασίες επιφέρουν πολύ σημαντικές αλλαγές στο κλίμα του σχολείου και μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής και της σχολικής βίας, η οποία παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη ένταση.
https://www.thinglink.com/scene/495337285395415040
ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
-
Δημοκρατία και εκπαίδευση: Όψεις ρατσισμού (φάκελος για τον εκπαιδευτικό)
-
Δημοκρατία και εκπαίδευση: Όψεις ρατσισμού (Παιδαγωγικά εργαστήρια
-
Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών
-
Καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων εντός και διαμέσου εκπαίδευσης
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
-
Μια προσέγγιση για την εκπαίδευση με βάση τα ανθρώπινα δικαιώματα
-
Οικουμενική Διακήρυξη των ανθρώπινων Δικαιωμάτων με 30 μικρά video
-
Ο χάρτης των θεμελιωδών δικαιωμάτων --> Πλήρης κείμενο του χάρτη στα ελληνικά
-
Εγχειρίδιο εκπαιδευτική δράσης 1ος Τόμος << Λιγότερη Φτώχεια >>
-
Εγχειρίδιο εκπαιδευτική δράσης 2ος Τόμος << Απαιτούμε Αξιοπρέπεια >>
-
Σχέδιο Μαθήματος : Τι σημαίνει πρόσφυγας και ποια τα δικαιώματα του
-
Εκπαιδευτικό υλικό για την ημέρα του παιδιού: Εσύ περιγράφεις, εγώ ακούω, εμείς σκεφτόμαστε
-
Παιδιά Στρατιώτες στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό --> Ενημερωτικό φυλλάδιο
-
Πρώτα Βήματα: Ένα εγχειρίδιο για να αρχίσετε την εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
-
Δικαιώματα Παιδιού (Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του παιδιού και Νομοθεσία
-
Εκπαιδευτικά Προγράμματα (καλές πρακτικές εκπαίδευσης στα δικαιώματα του παιδιού
ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΟΜΙΛΗΚΩΝ
-
Διαμεσολάβηση συνομηλίκων για την επίλυση των συγκρούσεων στα σχολεία
-
Η σχολική διαμεσολάβσηση : Εκπαιδεύοντας τους μαθητές στη διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ
-
Δημοκρατία και εκπαίδευση: Κανόνες και νόμοι στην καθημερινή ζωή
-
Οδηγός διαχείρισης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού
-
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας
-
Ενέργειες του εκπαιδευτικού για την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
-
Δημοκρατία και εκπαίδευση: Μαθητικές κοινότητες (παιδαγωγικά εργαστήρια)
-
Δημοκρατία και εκπαίδευση: Μαθητικές κοινότητες (Φάκελος για τον εκπαιδευτικό)
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ