Προαγωγή Μάθησης
Το αειφόρο σχολείο ως ένας εξελισσόμενος οργανισμός μάθησης, διαμορφώνει ένα πλαίσιο βιωματικής παιδαγωγικής και ενεργητικής μάθησης. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, οι μαθητές δεν μπορεί να είναι παθητικοί ακροατές, αλλά εργάζονται διερευνητικά και παράγουν μαθησιακά έργα. Τα μαθήματα αποκτούν έτσι ενδιαφέρον και οι τάξεις ζωντάνια και δημιουργική δραστηριότητα. Συστηματικά επίσης στο σχολείο αυτό διερευνώνται θέματα που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη. Ένα τέτοιο σχολείο είναι δεσμεύεται και προσανατολίζεται στη μάθηση για το μέλλον, προσκαλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές να εισέλθουν σε μια «κουλτούρα πολυπλοκότητας», χρησιμοποιώντας κριτική σκέψη στη διασαφήνιση αξιών, στοχάζεται πάνω στην αξία μάθησης, της συμμετοχής και της ανάληψης δράσης, αναθεωρεί όλα τα αντικείμενα/μαθήματα και την παιδαγωγική του υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για τη Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ).
Τα μαθήματα αποκτούν έτσι ενδιαφέρον και οι τάξεις ζωντάνια και δημιουργική δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν συνδεθούν:
-
με τη μελέτη αυθεντικών προβλημάτων του πραγματικού κόσμου
-
με την τοπική κοινότητα
-
με την εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (όπου δίνεται η δυνατότητα) Για παράδειγμα ένα γειτονικό άλσος, ένα μνημείο κ.ά. μπορεί να συνδεθούν όχι μόνο με τη διδασκαλία και τη μάθηση, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για συμμετοχή και δημοκρατική λήψη απόφασης π.χ. για τη συντήρησή τους;
-
Με μελλοντικά σενάρια, δηλαδή με σενάρια που αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους ανάπτυξης και αλλαγών στο μέλλον και αναπτύσσουν κριτήρια επιλογών.
-
Με το σχεδιασμό και την εκτέλεση σχεδίων δράσης στο σχολείο και την κοινότητα.
-
Βιωματική μάθηση - Δυνατότητες αξιοποίησης της στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης
-
Εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία : Βιβλιογραφική ανασκόπηση και εμπειρίες εκπαιδευτικών